קקי מתח וחרדה: למה זה קורה ואיך תתגברו על זה?

קקי מתח וחרדה: למה זה קורה ואיך תתגברו על זה?

בימים של פעם, פחדנו מנחשים וח*א מהסוג הזה. במידה רבה, הודות לטכנולוגיה ולמצב העולמי החדש בשנים האחרונות, ישראלים מתמודדים עם חרדות חדשות שהן קיומיות יותר וקשה יותר לברוח מהן. כשאתם מוסיפים לזה אירוע אישי, כמו דדליין בעבודה, אתגר משפחתי או מעבר דירה, הלחץ שלכם עצום. מה שאומר שהתחת שלכם בצרות. מתח הופך את הבטן לבלאגן ויכול להשאיר אתכם עם שלשולים או עצירות.

היום, אנחנו מפרקים את הקשר בין הלחץ והבטן שלך, ומוציאים טיפים כדי לשלוט עליהם.

למה העצבים שלך עושים לך חרא?

ובכן, למוח ולישבן שלך יש בסטי הדדי: הבטן. המעיים שלך הם ביתם של 100 מיליון נוירונים (כמעט אותה כמות שתמצאו במוח של חתול).

המעי הוא המרכז העצבי הגדול ביותר בגוף מלבד המוח; הוא למעשה מתפקד כאיבר של מערכת העצבים. אז אם העצבים שלכם מרוטים, המעיים שלכם יהיו מושפעים מזה. הנה עוד על מערכת היחסים בין בטן למוח, וכיצד זה שולח את הסדר במערכת העיכול שלך לפח.

חיבור המוח בטן

המוח והבטן שלך מסונכרנים הרבה יותר ממה שרובנו מבינים. "המוח יכול להשפיע על מה שקורה במערכת העיכול ולהיפך", אמר ד"ר קייל סטלר.

המעי שלך הוא כמו "מוח שני", השולט על הכללים על פני 9 המטרים מהוושט שלך לחור ת*ת. והמוח שלך נמצא בתקשורת מתמדת. כשיש לך פרפרים או תחושת שקיעה בבטן? זה ה״מוח בטן״ שלך שמדבר עם המוח שבראש שלך.

אז מתח במוח שלך יוצר למעשה עוויתות במעיים. שלום, קקי לחץ. עוויתות יכולות להאיץ את פעילות מערכת העיכול שלך ולגרום לשלשולים. (אם הם סופר מקומיים, העוויתות יכולות גם לגרום לעצירות, אבל זה כבר סיפור אחר).

בתכלס, זה נראה לא הוגן שלחץ גורם לשלשול שגורם ללחץ, אבל הנה!

תסמונת המעי הרגיז (IBS)

אם כבר יש לך בעיות במערכת העיכול, הלחץ לא עוזר. במיוחד אם יש לך IBS.

מתח יכול להחמיר את מחלות העיכול הקיימות שלך, כמו IBS-D (סוג IBS שנותן לך שלשולים). כאשר מערכת העיכול שלך כבר נוטה לדלקת, מתח יכול להוסיף לכך ולהחמיר את התסמינים.

הערה: רק בגלל שאתם מוציאים את המוח שלכם מלחץ לא אומר שיש לכם בהכרח מצב מעי כרוני. ל-IBS ולמחלות מעי דלקתיות (IBD) יש בדרך כלל תסמינים אחרים המתרחשים עם ובלי לחץ.

 

עצבנות מעוררת תגובת ״הילחם או ברח״.
לחץ גורם לגוף שלך לחשוב שאתה צריך לרוץ מהר! תודה לך, אבולוציה!

 

כשאתם מרגישים בפאניקה, הגוף שלכם חושב שאתם בסכנה פיזית. כאשר אתם מרגישים התקפה קרובה? זרימת הדם שלכם עוברת מהמעיים והאיברים הלא חיוניים אל הלב, הריאות והשרירים שלך כדי שתוכלו לרוץ מהר יותר.

 

אתם יודעים מה עוד גורם לכם לרוץ מהר יותר? זה שהרגע עשיתם קקי. בֶּאֱמֶת! הגוף שלנו יודע שאם היינו מנסים לברוח מממותה, היינו רוצים לחרבן, להשתין או להקיא. זה משיל את כל מה שמכביד עלינו כדי שנוכל לרוץ מהר כמו הרוח. למרבה הצער, מנגנון ה"עזרה העצמית" האפוי הזה לא כל כך מועיל כשאתם מאחרים לראיון עבודה. לפחות עכשיו אתם יודעים מה עומד מאחורי האינסטינקט.

 

איך אתם יכולים למנוע מעצמכם להחריב את המכנסיים שלכם?

 

אוקיי, לשאלה החשובה: איך אני יכול להימנע מלחרבן במכנסיים שלי? ובכן, אנחנו עומדים לנפץ כמה מיתוסים! חלק זה יכסה כמה דרכים לנהל את הדחף לעשות קקי במצבי לחץ. הטריקים הגדולים כאן הם לצמצם את הלחץ איפה שאתם יכולים, והוספת טקסים להפחתת מתחים לשגרת היומיומית שלכם.

 

כמו לנסות להתכונן לקראת אירוע צפוי שעלול לגרום לכם לקקי עצבני, על ידי אכילת מזון נקי ושימוש בשירותים לפני כן, או ברגע של פיצוץ, לנשום נשימה עמוקה ולחזור על כמה מנטרות חיוביות כדי לעזור לקרקע את עצמכם ולהרגיע את העצבים . ההכנה היא המפתח, אז הנה העצה הטובה ביותר שלנו להתגבר על קקי מתח ושלשולי חרדה:

רוקנו את המעיים שלכם מבעוד מועד

אם כבר עשיתם קקי, אתם לא יכולים לחרבן במכנסיים. לגוף שלכם יש כנראה שגרת קקי, אז נסו לתזמן אירועים חשובים של קקי כשיש לכם גישה לשירותים.

אכלו נכון לפני אירועים חשובים

אם הבטן שלכם מוכנה לזה, לנשנש מזונות בריאים לפני הסיוט שלכם בדיבור מול קהל (או כל דבר אחר שמלחיץ אתכם). מזונות מזינים עוזרים להגביר את זרימת הדם ולשלוח חומרים מזינים מרכזיים למוח שלכם. זה עוזר ליצור רוגע כללי, וזה בדיוק מה שאנחנו מחפשים!

קחו נשימות עמוקות

נשימות בטן עמוקות יכולות לעזור לכם להוריד את קצב הלב ואת לחץ הדם, להפחית את רמות הלחץ. כשאנחנו לחוצים, הנשימה שלנו מואצת. כאשר אנו מביאים כוונה לנשימה עמוקה, זה מחבר אותנו מחדש עם הגוף שלנו ומשרה את היתרונות של מצב מדיטטיבי. זה קל וזה חובה לעשות כדי לעצור את הקקי לחץ.

שתו קצת תה מרגיע

הרפיה טקסית היא מרכיב חזק בזמן התה. החמימות המרגיעה של התה, החום בגוף, לקחת רגע להאט, כולם יכולים להקל על מתח. וגם! התה שתבחרו יכול גם לתקוף חרדה בהתאם למרכיבי הצמחים. שימו לב לקמומיל, מנטה, שורש ולריאן ולבנדר (בין היתר) אם אתם רוצים שהתה שלכם יוריד את הלחץ שלכם.

קרקעו את עצמכם עם כמה מנטרות ומילות עידוד

הצהרות הן כוח למוח שלכם. אם המחשבות הרגילות שלך שליליות או שאתם נוטים להרהר, הדפוסים הנפשיים האלה מחמירים את הלחץ בחייכם. שברו את השרשרת על ידי לקיחת זמן לנשום וממש לחשוב מחשבות שמחות. לדוגמה, אם אתם חושבים "אני לא יכול לעשות את זה, אני לא יכול לעשות את זה" נסו להעביר את זה ל-- "איך אני יכול להתמודד עם זה?" שאלו שאלות טובות יותר, קבלו תשובות טובות יותר. הראש נקי גם התחתונים נקיים.

פנו לרופא אם אתם צריכים

התקפים קטנים של שלשול אינם בהכרח סכנה בריאותית. עם זאת, אם פגע בכם חום של 37 מעלות, אתם חווים כאב בלתי נסבל בבטן, יש לכם צואה שחורה, או יותר מ-6 צואות נוזליות ב-24 שעות, כל אלו הם סימנים לכך שיש לכם מצב רפואי חמור. כל אחד מהאותות האלה, טוסו לרופא. אולי תעשו קקי לפני שאתם הולכים!

עוזרים לקקי חרדה שלך!

בקיצור, לחץ הוא מצב שכולנו חווים. אנו מקווים שתצליחו למצוא מעט קלות עיכול עם הידע החדש שלכם והטיפים האלה.

אם אתם רוצים לוודא שהאחוריים שלכם ישארו ​​רעננים אחרי ישיבה בשירותים, רכשו את הבידה של ספלאשי.

חזור למאמרים